HOME RESORT - nový styl zahradního nábytku
Společnost La Casa Nova přichází na trhu z úplně novým konceptem zahradního nábytku a nábytku pro terasy, balkony a lodžie. Doposud byl zahradní nábytek vnímán především jako nábytek, který musí vydržet povětrnostní podmínky, musí být skladný a nenáročný na údržbu a pokud možno co nejlevnější, protože se přece jen jedná o nábytek sezónní, využívaný pouze několik týdnů v roce.
V posledních letech je ale patrné, že i na zahradní nábytek začíná být plnohodnotnou součástí vybavení domácností, rekreačních domů, chat a chalup. Stále častěji je k jeho nákupu zván odborný partner – bytový architekt, popř. zahradní architekt a začíná záležet na vzhledu a užitných vlastnostech zahradního nábytku.
A právě v této chvíli přichází společnost La Casa Nova se svou vizí tzv. „Home resortu“, nového vnímání zahradního nábytku, nového stylu v této nesmírně zajímavé oblasti vybavení domácnosti.
V čem je „Home resort“ novátorský ? Ptáme se provozního ředitele společnosti La Casa Nova, pana Jeffa J. Caldy.
„Především ve vnímání zahradního nábytku jako nedílné součásti kompaktního celku. Snažíme se zákazníkům vysvětlit, že by měli prostor, do kterého svůj zahradní nábytek umísťují vnímat jako „Home resort“ – jakýsi domácí hotel, prostor, ve kterém se budou cítit stejně dobře jako kdyby byli na dovolené ve velmi kvalitním hotelu. Vycházíme z předpokladu, že na zahradě, na terase, na balkóně či lodžii tráví naši zákazníci vzácné chvíle svého volna. Chtějí si zde hlavně odpočinout, vydechnout si, nabrat sílu, prožít čas se svými blízkými a přáteli. Proto tvrdíme, že si takový prostor zaslouží pozornost jako celek a zahradní nábytek jako dominantní prvek takového prostoru si zaslouží, aby byl vybírán se stejnou pozorností jako nábytek do interiéru.“
Jak se tento koncept projevuje na zahradním nábytku, vyráběným společností La Casa Nova ?
„Velmi podstatný je pro nás design našeho zahradního nábytku. Jsme přesvědčeni, že již odzvonilo příšerným plastovým křesílkům, do kterých si lidé sedali s obavou, že se pod nimi zlomí a na kterých byla vždy vidět zašlá špína, i když je majitelé drhli sebevíce. Design zahradního nábytku je pro nás stejně důležitý jako u interiérového nábytku a klademe na něj stejné nároky. Spolupracujeme se známým kanadským designérem Normandem Couture, který pro nás navrhl několik nádherných sestav. A vyzvali jsme několik mladých českých designéru, aby se pro nás pokusili navrhnout několik designu pro naši novou kolekci. Pro výrobu používáme jen velmi kvalitní materiály. Na druhé straně dbáme vždy na to, aby byl perfektní design doprovázen vynikajícími užitnými vlastnostmi.“
Zahradní nábytek je prodáván nejen v nábytkových supermarketech, ale i v tzv. hobby marketech. Čím se Váš nábytek liší ?
„První velký rozdíl je to, že naše společnost se plně soustředí právě na tento druh nábytku. Zahradní nábytek pro nás není jen „nákup-prodej“, jako je tomu u našich kolegů z nábytkových supermarketů, či hobby marketů. Pro nás je zahradní nábytek hlavní náplní naší činnosti. Jsme tedy pro klienta mnohem lepší partner do dialogu při nákupu. Rozumíme materiálům, užitným vlastnostem, jsme schopni poradit, co je vhodného pro jaký prostor atd. Náš nábytek je naší vizitkou, dbáme při přípravě návrhů a při výrobě, aby materiály, které používáme odpovídali užitným vlastnostem, které musí náš nábytek mít a dbáme, aby tyto vlastnosti odpovídali potřebám zákazníků. Nejde nám o to, co nabídnou za každou cenu co nejlacinější nábytek, hledáme optimální cenu k užitným a estetickým vlastnostem. A v neposlední řadě je naší obrovskou výhodou šíře naší nabídky, takovou se nemůže pochlubit žádný nábytkový supermarket či hobby market. A jsme schopni vyrobit nábytek na míru, což nikdo z nich neumí.“
Jste tedy výrazně dražší ?
„Ne, to určitě ne. Pokud porovnáte porovnatelné zboží (rozměr, použitý materiál atd.) pak jsme často i levnější. Faktem, ale je, že v naší nabídce nenajdete některé zboží, které nábytkové supermarkety nebo hobby markety nabízejí, protože nechceme tak špatnou kvalitu ve své kolekci mít. Jedná se především o kvalitu konstrukcí a kvalitu výpletového materiálu, ale i o některé rozměry. Často vidíme sedací soupravy nabízené v těchto obchodech a máme pocit, že jsou místo na zahradu určené do dětského pokojíčku. Tomu opravdu konkurovat nechceme. Našim cílem není konkurovat nábytkovým supermarketům, naším cílem je nabízet naše služby a výrobky klientům, kteří vnímají svět své zahrady, svět své terasy nebo balkonu, jako svět odpočinku, relaxace, pohody a radosti.“
Který z vašich designů splňuje 100% vaši představu o zahradním nábytku pro „Home resort“ ?
„Určitě je to naše sedací souprava WOW. Tu ocenila na podzim loňského roku asociace amerických architektů jako „Nejlepší design zahradního nábytku v USA a Kanadě pro rok 2010“ . WOW je úžasně variabilní, pohodlná a moderní sestava, kterou si mnoho našich klientů koupilo i do interiéru. V jejím designu a zpracování se smazaly hranice mezi interiérem a exteriérem. Nabízíme ji v několika barevných variantách a navíc jsme schopni nabídnout i potahové látky, použité při výrobě WOW, tak aby si klient mohl doladit design dalších prvků, jako jsou markýzy, slunečníky, závěsy, ubrusy apod.
I další sestavy jako je Tress deep, Embrace či Baleares splňují nároky stylu „Home resort“.“
Zmínil jste se i o balkonech a lodžiích, na ty se v nabídce zahradního nábytku příliš nemyslí, jak je tomu ve Vaší kolekci ?
„Máme naši sestavu Salima – velmi pohodlná otočná křesílka, nenáročná na místo a moderní stolek. Touto sestavou jsme se přesně trefili do potřeb majitelů malých balkonů či úzkých lodžií.“
V letošním roce se prodalo na našem trhu více než 30 000 bazénů. Pokládáte bazény za součást vašeho stylu „Home resort“ ?
„Samozřejmě. Ten kdo investuje peníze do bazénu nebo vířivky plánuje tuto investici využívat, plánuje odpočívat a relaxovat v bazénu, vířivce a jejich okolí. Doplnit bazén kvalitním lehátkem, relaxačním koutem, zahradní sedací soupravou, či stolem se židlemi by měl každý, kdo si bazén a vířivku pořídil. Máme velmi slušnou kolekci lehátek, ve které si každý může najít to správné lehátko pro svou potřebu. Velmi hrdí jsme především na naše lehátka Wave a Dialogue, která já osobně pokládám za nejlepší na trhu.“
Velmi často se lidé bojí koupit na svou zahradu kvalitní zahradní nábytek, protože se obávají, že v našem zeměpisném pásmu, s naším vrtkavým počasím, plným náhlých změn a výkyvů, budou neustále běhat sem a tam a uklízet sedáky a polštáře a pokud to nestihnout budou místo odpočinku sedáky sušit. Jak se vyrovnáváte s touto obavou klientů ?
„I tady se ukazuje velký rozdíl mezi námi a nábytkovými supermarkety. Nabízíme našim klientům možnost ušití potahů z látky Sunbrella, která byla původně vyvinuta pro jachty a agresivní prostředí se slanou vodou. Tato látka může být venku od jara do zimy a díky svým vlastnostem nemění barvu, je vodě odolná a výběr vzorů a barev je velmi široký. Nikdo nemusí být otrokem svého zahradního nábytku. Sunbrella je skvělá látka vyplatí se do ní investovat.“
Styl „Home resort“ vkročil na náš trhu a postupně se jej jistě oblíbí stále více lidí. Nabídka jednotlivých prvků tohoto stylu se bude jistě také vyvíjet a kolekce se rozšíří o květináče, paravány, houpačky a další dekorační prvky. Kdo by se nechtěl na své zahradě, terase nebo balkóně cítit jako v kvalitním luxusním hotelu ?
Zpět na hlavní výpis